De goede werking van een MaaS-oplossing is afhankelijk van de naadloze aansluiting van alle verschillende schakels binnen de mobiliteitsketen. Denk bijvoorbeeld aan de deelfiets, -auto, -scooter, trein, tram, of taxi. Tussen al deze schakels moeten combinaties gemaakt worden zodat reizen van-deur-tot-deur op maat en volgens de wensen van de reiziger mogelijk is. Maar ook om het mobiliteitssysteem te verbeteren.

Op dit moment levert Nazza al een volledig digitaal service platform voor verkoop, levering, en verrekening van mobiele diensten. Daarnaast maakt Nazza ook objecten zoals fietsen, e-bikes of auto’s deelbaar voor mobiliteitsaanbieders. 

Dankzij de toename van het Nazza partner ecosysteem en de doorontwikkeling van het service platform wordt het nu ook mogelijk om op het derde niveau te  gaan leveren, namelijk flexibele abonnementen voor bedrijven. Nazza zal als onafhankelijke groothandel acteren richting grote providers zoals bijvoorbeeld de telecomproviders, grote retailers of verzekeringsmaatschappijen, die deze diensten verkopen via maatwerk abonnementen naar hun eindklanten (B2B, B2C).

Nazza actief op drie niveaus binnen mobiliteitsketen

Service platform voor mobiliteitsaanbieders

Nazza levert software waaronder mobiele apps waarmee gebruikers alles voor hun reis kunnen regelen. Snel en gemakkelijk. Wij bieden deze software aan mobiliteitsaanbieders zodat zij een geautomatiseerde en naadloze dienstverlening kunnen aanbieden op het gebied van plannen, reserveren, gebruik, verrekening en betaling van mobiliteitsdiensten. 

Objecten deelbaar maken

Wij maken objecten (zoals e-bikes en e-scooters) deelbaar. Voertuigen en andere objecten worden uitgerust met slimme, elektronische sloten, track-and-trace hardware, en zijn altijd verbonden met Internet (Internet Of Things). De gebruikers van de mobiele app kunnen vervolgens de mobiliteitsobjecten eenvoudig lokaliseren, ontsluiten en gebruiken. 

Flexibele abonnementen voor bedrijven

De eerder beschreven diensten voor mobiliteitsaanbieders brengen ons in de unieke positie om flexibele abonnementen te bieden voor (grote) bedrijven voor hun werknemers en klanten. We doen dit geheel onafhankelijk en stimuleren het gebruik van duurzame mobiliteit. 

Voorbeeld: telecomproviders

De telecomproviders hebben een grote klantenkring en zijn op zoek naar aanvullende schaalbare diensten om hun positie verder te versterken. Zij hebben de juiste merkbeleving, en verkoop aanpak om klanten te bereiken.  Het aanbieden van mobiliteitsdiensten in de vorm van een maatwerk abonnement is niet meer dan een extra functie op het bestaande telefoonabonnement. Gebruik en verrekening kan met een App via de Telecom provider gerealiseerd worden. Mobiel reizen wordt daarmee net zo laagdrempelig, en zorgeloos als mobiel bellen. Door deze aanpak is het voor dergelijke providers ook zeer interessant om mobiliteitsdiensten aan hun portfolio toe te voegen. De ontsluiting en uitvoering van de diensten wordt in zijn geheel ingekocht bij Nazza als “whitelabel” dienst.

Categorieën Kennisbank